Jak wrócić do aktywności fizycznej po długiej przerwie

kw. 21, 2021 | Blog, ​Trening, Uncategorized, ​Zdrowie

Powrót do aktywności fizycznej po znacznej przerwie wiąże się z tym, że musimy znów nauczyć i przyzwyczaić swój organizm do ruchu czy obciążeń.
Niestety nawet krótki odpoczynek od treningów może zmniejszyć nasze możliwości kondycyjne.

O czym trzeba pamiętać chcąc wrócić do swojej ulubionej dyscypliny?
Przede wszystkim o tym, żeby nie stawiać sobie zbyt ambitnych celów, bo może się to skończyć kontuzją, stanami zapalnymi czy bolesnymi „zakwasami”. Nasz organizm nie będzie na początku w stanie zaadaptować się do znacznych obciążeń.

Jakie zatem wybrać aktywności?
Na początek zdecydowanie lekkie. Spacery, rower, basen, ewentualnie marszobieg. Coś co usprawni nasz system krążeniowo-oddechowy i powoli będzie przyzwyczajało nasze ciało do większego wysiłku. Możemy również wybrać zajęcia skupiające się na poprawie mobilności i stabilności poszczególnych segmentów ciała np. joga czy trening personalny. Potem możemy próbować powoli wracać do treningu siłowego. Odpowiednio dobrana objętość i intensywność treningu jest tu kluczowa. Polecam wcześniej skonsultować swój plan treningowy oraz technikę wykonywania ćwiczeń z trenerem. Z czasem możesz oczywiście zwiększać intensywność treningu.
Początkowo wydłużając czas ćwiczeń oraz liczbę powtórzeń, później zwiększając również obciążenie. Czasami znalezienie partnera do treningów daje super kopa i motywację. Jeśli lubisz ćwiczyć w towarzystwie, to jest to super pomysł! Obiecując komuś swoją obecność na siłowni, trudno Ci będzie wymyślać wymówki na unikanie kolejnych treningów. Dobry partner treningowy będzie Cię wspierał, gdy zwątpisz w swoje możliwości i motywował do treningu, gdy nie będzie chciało Ci się ruszyć z domu.

Reasumując, należy pamiętać o zasadzie małych kroków. Lepiej iść powoli do przodu niż rzucić się na głęboką wodę i podtopić… Aktywność ruchowa ma przynosić ogrom korzyści dla naszego zdrowia, a nie nam go utrudniać. Jeżeli wcześniej ćwiczyłeś regularnie, powrót do formy nie zajmie Ci wiele czasu. Trzymam kciuki!!!

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do mojego newslettera i otrzymaj w prezencie eBooka “TOP 5 Zdrowych Nawyków”!

.

Zobacz mój najnowszy eBook

Jak w prosty sposób zacząć się zdrowo odżywiać

Dla kogo jest ebook „Jak w Prosty sposób zacząć się zdrowo odżywiać? Dla wszystkich, którzy chcieliby zmienić swoje nawyki żywieniowe, w sposób, który nie wywróci ich życia do góry nogami.

To dieta ma być dla Ciebie – nie Ty dla diety! Poznasz 5 szybkich rozwiązań, które możesz wdrożyć właściwie natychmiast, a dzięki którym zyska Twoje zdrowie i sylwetka. Dowiesz się na co zwrócić uwagę robiąc zakupy czy przygotowując posiłki. Jeśli szukasz prostych sposobów, które będą stanowiły bazę dla zdrowego odżywiania – ten ebook jest dla Ciebie!

Posłuchaj ostatnich podcastów!

Czym jest zastój wagi?

Czym jest zastój wagi?

Zaczynasz odchudzanie, masz rozpisany plan żywieniowy, zaplanowane treningi, przez kilka tygodni wszystko idzie zgodnie z planem. Waga leci, obwody maleją, jesteś zmotywowana i entuzjastycznie nastawiona do dalszej pracy. I nagle BUM! Tydzień, drugi, trzeci - starasz...

Czy kroki są ważne?

Czy kroki są ważne?

Czy chodzenie to w ogóle jest aktywność fizyczna? Ile dziennie kroków należy robić? Jaki wpływ marsz ma na nasz organizm? Czy dzięki spacerom można schudnąć? Jakich aplikacji używać do mierzenia kroków? Co można zrobić żeby chodzić więcej?O tym wszystkim mówię w tym...

Postaw mi kawę na buycoffee.to