Mało jem i nie chudnę. Dlaczego?

paź 15, 2020 | Blog, ​Psychologia, Uncategorized

“Tak mało jem, a nie chudnę. Dlaczego?”

W mojej pracy bardzo często spotykam się z takim pytaniem.

Odpowiedzi na nie jest wiele. Może być to zwyczajne niedocenianie wielkości spożywanych posiłków, czy niezauważanie codziennych przekąsek między nimi. Nie bez wpływu na tempo utraty zbędnych kilogramów pozostaje również aktywność fizyczna. Zbyt mała nie generuje deficytu energetycznego, natomiast zbyt duża, za sprawą wpływu kortyzolu na organizm – może zahamować tempo redukcji. Odchudzanie wiąże się z przyzwyczajeniem organizmu do określonej kaloryczności, dlatego zbyt długie (pomimo małej ilości jedzenia) może nie przekładać się na efekty. Nasze ciało robi się “leniwe” pod wpływem długotrwałych diet odchudzających i adaptacji naszego ciała do danego treningu (cały czas robisz cardio, zumbę, Chodakowską itd.). Kiedyś podczas takiego treningu spalałaś 600kcal dzisiaj tylko 300kcal lub mniej, dlatego trzeba zmieniać rodzaj aktywności. Dodatkowo jak do tego dodamy prace siedząca, brak spontanicznej aktywności ruchowej czy nieprawidłowy system odżywiania (np. za mało białka w diecie) możemy mieć naprawdę spowolniony metabolizm.

Ostatnim ważnym elementem jest wykluczenie wszelkich chorób (np niedoczynność tarczycy czy insulinooporność).

 

Co może być rozwiązaniem?

1. Paradoksalnie zwiększenie kalorii z pożywienia

2. Aktywność siłowa i interwałowa (nie tylko cardio i te same ćwiczenia)

3. Zwiększenie spontanicznej aktywności ruchowej (zamiast autem do pracy idziesz na pieszo albo rowerem )

4. Zwiększenie podaży białka w diecie

5. Wysypianie się (jeśli potrzeba to i drzemka w ciągu dnia)

 

Ale najlepsze co możesz zrobić (jeśli chcesz schudnąć zdrowo i na stałe) to oddać się w ręce dietetyka lub trenera.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do mojego newslettera i otrzymaj w prezencie eBooka “TOP 5 Zdrowych Nawyków”!

.

Zobacz mój najnowszy eBook

Jak w prosty sposób zacząć się zdrowo odżywiać

Dla kogo jest ebook „Jak w Prosty sposób zacząć się zdrowo odżywiać? Dla wszystkich, którzy chcieliby zmienić swoje nawyki żywieniowe, w sposób, który nie wywróci ich życia do góry nogami.

To dieta ma być dla Ciebie – nie Ty dla diety! Poznasz 5 szybkich rozwiązań, które możesz wdrożyć właściwie natychmiast, a dzięki którym zyska Twoje zdrowie i sylwetka. Dowiesz się na co zwrócić uwagę robiąc zakupy czy przygotowując posiłki. Jeśli szukasz prostych sposobów, które będą stanowiły bazę dla zdrowego odżywiania – ten ebook jest dla Ciebie!

Posłuchaj ostatnich podcastów!

Czym jest zastój wagi?

Czym jest zastój wagi?

Zaczynasz odchudzanie, masz rozpisany plan żywieniowy, zaplanowane treningi, przez kilka tygodni wszystko idzie zgodnie z planem. Waga leci, obwody maleją, jesteś zmotywowana i entuzjastycznie nastawiona do dalszej pracy. I nagle BUM! Tydzień, drugi, trzeci - starasz...

Czy kroki są ważne?

Czy kroki są ważne?

Czy chodzenie to w ogóle jest aktywność fizyczna? Ile dziennie kroków należy robić? Jaki wpływ marsz ma na nasz organizm? Czy dzięki spacerom można schudnąć? Jakich aplikacji używać do mierzenia kroków? Co można zrobić żeby chodzić więcej?O tym wszystkim mówię w tym...

Postaw mi kawę na buycoffee.to