Mity o redukcji – sprawdź w co nie powinnaś wierzyć.

paź 19, 2021 | Blog, ​Odżywianie, ​Psychologia, Uncategorized

Dzisiaj przychodzę do Ciebie z najczęstszymi mitami z jakimi się spotykam, które dotyczą redukcji. Przeczytaj o tym, co jest prawdą, a co niekoniecznie.
🔴“Podczas odchudzania najważniejsze są ćwiczenia, dieta jest mniej ważna”
Czy to prawda? Nie. Podczas redukcji najważniejszy jest deficyt kaloryczny. Nie zwracając uwagi na dietę i ćwicząc, będziemy tylko spalali nadmiar kalorii, a nie dążyli do ich zmniejszenia. Przez co nasz wysiłek może pójść na marne. Jasne, ćwiczenia są ważne, ale trzeba pamiętać, że podstawą odchudzania jest zmniejszenie kalorii spożywanych podczas całego dnia.
🟠„Tłuszcze tuczą”
Czy to prawda? Po części tak. Jeśli dzięki tłuszczom przekroczymy założony deficyt kaloryczny to możemy uznać, że tuczą. Ale, tak na dobrą sprawę, ten deficyt możemy równie dobrze przekroczyć białkiem czy węglowodanami. Albo brakiem ruchu 😉
Pamiętajmy, że w odchudzaniu nie chodzi o katowanie siebie i odmawianie sobie wszystkiego. Musimy jednak pamiętać, że to nadwyżka kalorii nas tuczy. Jeśli zjemy danego dnia coś tłustego, ale będziemy pilnować tego limitu kalorycznego, to na pewno nic złego nam się nie stanie.
🟡“Produkty light możesz jeść bez żadnych ograniczeń”
Czy to prawda? Nie. Warto czytać etykiety kupowanych przez nas produktów. Napoje, jedzenie “light” są wypełnione substancjami, które niekoniecznie są dla nas zdrowe oraz mogą wpłynąć na proces odchudzania. Pamiętajmy, że jeśli wypijemy taką colę zero nic się nie stanie, ale zachowajmy we wszystkim umiar.
🟢“Najlepiej nie jeść po 18:00”
Czy to prawda? Po części. Jeśli kładziesz się spać o 20:00, to rzeczywiście nie jadłabym po 18:00… Ale jeśli chodzisz spać np o 23:00, to śmiało o 20:00 możesz zjeść kolację. Najlepiej zadbać o to by ostatni posiłek był zjedzony około 3 godzin przed pójściem spać. Dzięki temu nie obciążysz swojego układu trawiennego.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do mojego newslettera i otrzymaj w prezencie eBooka “TOP 5 Zdrowych Nawyków”!

.

Zobacz mój najnowszy eBook

Jak w prosty sposób zacząć się zdrowo odżywiać

Dla kogo jest ebook „Jak w Prosty sposób zacząć się zdrowo odżywiać? Dla wszystkich, którzy chcieliby zmienić swoje nawyki żywieniowe, w sposób, który nie wywróci ich życia do góry nogami.

To dieta ma być dla Ciebie – nie Ty dla diety! Poznasz 5 szybkich rozwiązań, które możesz wdrożyć właściwie natychmiast, a dzięki którym zyska Twoje zdrowie i sylwetka. Dowiesz się na co zwrócić uwagę robiąc zakupy czy przygotowując posiłki. Jeśli szukasz prostych sposobów, które będą stanowiły bazę dla zdrowego odżywiania – ten ebook jest dla Ciebie!

Posłuchaj ostatnich podcastów!

Czym jest zastój wagi?

Czym jest zastój wagi?

Zaczynasz odchudzanie, masz rozpisany plan żywieniowy, zaplanowane treningi, przez kilka tygodni wszystko idzie zgodnie z planem. Waga leci, obwody maleją, jesteś zmotywowana i entuzjastycznie nastawiona do dalszej pracy. I nagle BUM! Tydzień, drugi, trzeci - starasz...

Czy kroki są ważne?

Czy kroki są ważne?

Czy chodzenie to w ogóle jest aktywność fizyczna? Ile dziennie kroków należy robić? Jaki wpływ marsz ma na nasz organizm? Czy dzięki spacerom można schudnąć? Jakich aplikacji używać do mierzenia kroków? Co można zrobić żeby chodzić więcej?O tym wszystkim mówię w tym...

Postaw mi kawę na buycoffee.to