Trening w domu czy na siłowni?

lt. 12, 2023 | Blog, ​Trening

Zastanawiasz się czy ćwiczyć w domu czy lepiej jednak kupić karnet na siłownię?

Zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie ma swoich zwolenników jak i przeciwników. Zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie ma wady i zalety.

Przyjrzyjmy im się bliżej.

Trening w domu:

To, co zdecydowanie daje takiej formie aktywności przewagę to oszczędność czasu. W każdej chwili możesz wyciągnąć matę, założyć wygodny strój i zacząć ćwiczyć. Nie potrzebujesz do tego niczego innego poza samą sobą. Trening z ciężarem swojego ciała jest treningiem wymagającym i pozwala naprawdę porządnie się zmęczyć.

Trening w domu nie wymaga również żadnych nakładów finansowych. Można śmiało powiedzieć, że jest bezpłatny. Oczywiście możesz z czasem chcieć zainwestować w akcesoria treningowe (gumy oporowe czy hantelki), ale to będzie już Twoją suwerenną decyzją. 

Możesz wykorzystać każde 15 minut wolnego czasu na poruszanie się, a nie czekać na to, aż znajdzie się wolna godzina. Trening absolutnie nie musi trwać godzinę (swoją drogą nie wiem czemu się tak utarło…). Każdy ruch ma znaczenie i każdy będzie mieć dobry wpływ.

To, co może Ci w treningu w warunkach domowych przeszkadzać to brak miejsca, czy domownicy, a już szczególnie Ci młodsi, którzy mogą starać się o to, żebyś robiła przerwy. Ale z czasem nauczą się, że mama ćwiczy i teraz jej chwilkę nie przeszkadzamy. 

Oczywiście w domu nie masz do dyspozycji całego siłownianego sprzętu, także jeśli uważasz, że go potrzebujesz to rzeczywiście możesz nie czuć się zmotywowana do ćwiczenia w domu.

To, że nie opuszczasz swoich czterech ścian żeby poćwiczyć, dla jednej z nas będzie ogromnym atutem, a dla drugiej niespecjalnie, bo chciałaby wyjść z domu i być może nawiązać nowe znajomości w klubie fitness czy na siłowni.

Trening na siłowni:

W zaletach treningu na siłowni na prowadzenie wysuwa się dostępność różnego rodzaju sprzętu. To bez wątpienia dla niejednej z nas może być ważne. Natomiast sama dostępność sprzętu nie daje jeszcze gwarancji poprawnego z nich korzystania – tutaj dobrze byłoby poprosić trenera o wsparcie. To wiąże się z kolei z dodatkowymi kosztami i może być przeszkodą dla niejednej z nas. Już sam koszt karnetu na siłownię może być blokadą.

Na siłowni masz szansę nawiązać nowe znajomości, które mogą przerodzić się w przyjaźnie. W końcu ta sama pasja często łączy ludzi. Będąc na siłowni domownicy nie będą Ci przeszkadzać i masz dużą szansę na oderwanie głowy od codziennych spraw. Oczywiście może zdarzyć się taka sytuacja, że będzie mała dostępność sprzętu, szczególnie jeśli pójdziesz na siłownię w „obleganych godzinach.” Są to zazwyczaj godziny poranne – tak do 10:00 i wieczorne – mniej więcej od 16:00. Jeśli masz możliwość trenowania pomiędzy tymi godzinami to z dostępnością sprzętu nie powinno być żadnych problemów. 

Warto również zauważyć, że nie każda z nas mieszka w miejscu, w którym siłownia w ogóle istnieje. Może się okazać, że trzeba do niej dojechać, czasami nawet dosyć daleko. Trzeba wziąć w tej sytuacji pod uwagę oczywiście czas na to potrzebny i doliczyć go do czasu treningu. 

Którą formę treningu warto zatem wybrać?

Tę, która pasuje Ci lepiej. Możesz je oczywiście mieszać. Raz pójść na siłownię, raz poćwiczyć w domu. Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu wypróbowanie obydwu form treningu i sprawdzenie w czym się lepiej czujesz, co sprawia Ci większą przyjemność. Bo to właśnie tę aktywność będzie Ci łatwiej utrzymać.

Zarówno w treningu w domu jak i w treningu na siłowni najważniejsza jest systematyczność. Jeśli będziesz ćwiczyć regularnie, będziesz zadowolona z efektów.

Każda aktywność jest potrzeba i działa na korzyść Twojego zdrowia.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do mojego newslettera i otrzymaj w prezencie eBooka “TOP 5 Zdrowych Nawyków”!

.

Zobacz mój najnowszy eBook

Jak w prosty sposób zacząć się zdrowo odżywiać

Dla kogo jest ebook „Jak w Prosty sposób zacząć się zdrowo odżywiać? Dla wszystkich, którzy chcieliby zmienić swoje nawyki żywieniowe, w sposób, który nie wywróci ich życia do góry nogami.

To dieta ma być dla Ciebie – nie Ty dla diety! Poznasz 5 szybkich rozwiązań, które możesz wdrożyć właściwie natychmiast, a dzięki którym zyska Twoje zdrowie i sylwetka. Dowiesz się na co zwrócić uwagę robiąc zakupy czy przygotowując posiłki. Jeśli szukasz prostych sposobów, które będą stanowiły bazę dla zdrowego odżywiania – ten ebook jest dla Ciebie!

Posłuchaj ostatnich podcastów!

Czym jest zastój wagi?

Czym jest zastój wagi?

Zaczynasz odchudzanie, masz rozpisany plan żywieniowy, zaplanowane treningi, przez kilka tygodni wszystko idzie zgodnie z planem. Waga leci, obwody maleją, jesteś zmotywowana i entuzjastycznie nastawiona do dalszej pracy. I nagle BUM! Tydzień, drugi, trzeci - starasz...

Czy kroki są ważne?

Czy kroki są ważne?

Czy chodzenie to w ogóle jest aktywność fizyczna? Ile dziennie kroków należy robić? Jaki wpływ marsz ma na nasz organizm? Czy dzięki spacerom można schudnąć? Jakich aplikacji używać do mierzenia kroków? Co można zrobić żeby chodzić więcej?O tym wszystkim mówię w tym...

Postaw mi kawę na buycoffee.to